Νηπιαγωγείο-Πρόγραμμα
Το πρόγραμμά μας αποτελείται από τρεις διαφορετικές μεθόδους μάθησης που αλληλοσυμπληρώνονται, αλληλοεμπλουτίζονται και συμβάλλει η κάθε μία στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών: 1) ελεύθερο παιχνίδι, 2) εργαστήρια και 3) διαθεματικά εβδομαδιαία πρότζεκτ
1. Ελεύθερο παιχνίδι
Το ελεύθερο παιχνίδι κατέχει κεντρικό ρόλο στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Το παιδί έρχεται σε επαφή με το περιβάλλον, το εξερευνά, αλληλοεπιδρά με αυτό και καταπιάνεται με ό,τι του ελκύει την προσοχή και το ενδιαφέρον. Η φαντασία του παιδιού αφήνεται ελεύθερη και η δημιουργικότητα ‘’ εκτοξεύεται’’, όταν ένα κλωνάρι δέντρου μετατρέπεται σε κουτάλα μαγειρικής, μαγικό ραβδί ή ό,τι άλλο επιθυμεί το παιδί. Κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού, οι παιδαγωγοί παρατηρούν το παιδί στο πεδίο που έχει δημιουργηθεί, τις ανάγκες του, τον τρόπο που κοινωνικοποιείται, τυχόν εμπόδια και δυσκολίες που προκύπτουν και σταδιακά, εφόσον υπάρχει ανάγκη, πραγματοποιούν αλλαγές στο παιδαγωγικό πλαίσιο.
Ελεύθερο παιχνίδι δεν σημαίνει παιχνίδι χωρίς όριο, καθώς αυτό θα δημιουργούσε ανασφάλεια στα παιδιά και θα περιόριζε την αίσθηση ελευθερίας τους. Τα όρια που τίθενται, αφορούν το χρονικό πλαίσιο, τον χώρο του παιχνιδιού που είναι συγκεκριμένος και τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς. Ορίζοντας, λοιπόν, το πλαίσιο ασφάλειας, τα παιδιά νιώθουν άνετα να πειραματιστούν, να δοκιμάσουν, να ανακαλύψουν κι έτσι, αναπτύσσουν αυτονομία, πρωτοβουλία, εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και απολαμβάνουν τη χαρά του παιχνιδιού.
2. Εργαστήρια
Δημιουργήσαμε με πολύ μεράκι και αγάπη 24 διαφορετικά οργανωμένα βιωματικά εργαστήρια, καθοριστικά για τα παιδιά και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους σε αυτή την ηλικία. Μέχρι το τέλος της χρονιάς όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου έχουν έρθει σε επαφή με όλα τα παρακάτω.
Βασίζονται στις θεματικές κυψέλες του σχολείου μας (Επιστήμη, Τέχνη, Αθλητισμός, Περιβάλλον, Συναισθήματα και Έρευνα) και δίνουν μια ολιστική προσέγγιση στο πρόγραμμα μας. Τα εργαστήρια είναι οργανωμένα και πραγματοποιούνται κάθε μήνα δύο διαφορετικά από αυτά, 2 φορές τη βδομάδα το καθένα. Για παράδειγμα τον μήνα Σεπτέμβριο κάθε Τρίτη και Πέμπτη θα γίνονται τα εργαστήρια κεραμική και θεατρικό παιχνίδι. Το παιδί θα έχει πάντα 2 επιλογές. Τον επόμενο μήνα χρώματα και αρώματα και mud lab κτλ.
(πατήστε πάνω στα παρακάτω εικονίδια για περισσότερες πληροφορίες)
Ο σπόρος που θα γίνει δέντρο
3. Διαθεματικά εβδομαδιαία πρότζεκτ
Κάθε εβδομάδα στο σχολείο μας εστιάζουμε σε μια διαφορετική θεματική ενότητα οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες από διαφορετικούς τομείς γνώσης. Τα δομημένα διαθεματικά προγράμματα είναι προσαρμοσμένα στο αναπτυξιακό στάδιο των παιδιών και είναι άμεσα συνδεόμενα με την καθημερινή ζωή, την εποχή, τις γενικότερες συνθήκες του περιβάλλοντός μας. Ο παιδαγωγός έχει το ρόλο του συντονιστή, αφουγκράζεται τις ανάγκες των παιδιών και λειτουργεί με ευελιξία προκειμένου να δημιουργήσει τις κατάλληλες θεματικές. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα αυτού του παιδοκεντρικού μοντέλου είναι το project δημιουργίας του δικού μας ιγκλού ενώ χιόνιζε. Έτσι, μέσα από τις οργανωμένες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται με έναν παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά παρατηρούν, εξερευνούν, ανακαλύπτουν, αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, αποκτούν γνώσεις της καθημερινής ζωής, μαθαίνουν να συνεργάζονται και διασκεδάζουν.
4. Ημερήσιο πρόγραμμα
Σχολικό Ωράριο 06:00-22:00
Κάθε στοιχείο του προγράμματος διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο και έχει τη σημασία του. Τα ωρολόγια εργαστήρια, το ελεύθερο παιχνίδι, τα πρότζεκτ και οι ώρες αποφόρτισης/χαλάρωσης είναι εξίσου χρήσιμα. Σας παραθέτουμε ένα ενδεικτικό ημερήσιο πρόγραμμα, καθώς αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με το τμήμα, πρωινό, μεσημεριανό ή απογευματινό.
07:00-09:00 προσέλευση
09:00-09:30 πρωινό
09:30-10:15 οργανωμένη βιωματική δραστηριότητα
10:15-10:30 φρούτο
10:30-11:00 οργανωμένη βιωματική δραστηριότητα
11:00-11:45 διάλειμμα (παιχνίδι στην αυλή)
11:45-12:45 οργανωμένη βιωματική δραστηριότητα
12:45-13:30 μεσημεριανό
13:30-15:00 ύπνος και ελεύθερο παιχνίδι
15:00-16:00 οργανωμένη βιωματική δραστηριότητα
16:00-17:00 αποχώρηση και δράσεις αποφόρτισης