4+1 λόγοι που το κάνουν τόσο όμορφα διαφορετικό

1. Ένα οικολογικό σχολείο

Ερχόμενοι στο σχολείο μας θα παρατηρήσετε πως όλοι οι χώροι μας είναι δομημένοι με φυσικά υλικά. Το ξύλο κυριαρχεί σε όλους τους χώρους, από τους τοίχους, τα πατώματα μέχρι και τα παιχνίδια και την παιδική χαρά. Εκτός, όμως, από τη χρήση οικολογικών υλικών σε όλα τα τμήματα του βρεφονηπιακού σταθμού, εξίσου σημαντική είναι η προώθηση της οικολογικής συνείδησης και της αγάπης προς το περιβάλλον. Από την ηλικία των 10 μηνών μέχρι και των 6 ετών, τα παιδιά στο σχολείο μας έρχονται σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, συνδέονται με αυτό και μαθαίνουν πώς να το φροντίζουν και να το προστατεύουν.

2. Βασίζεται στο δικό μας καινοτόμο μοντέλο E.C.O.

Τα αρχικά E.C.O. παραπέμπουν αφενός στο πνεύμα της οικολογίας που διαπνέει το σχολείο μας και αφετέρου στα τρία κυρίαρχα ρεύματα που καθόρισαν τη γέννηση και τον τρόπο λειτουργίας του. Αυτοί οι τρεις πυλώνες του σχολείου μας είναι η Βιωματική μάθηση (Experiential learning), η Κριτική  παιδαγωγική (Critical education) και η Υπαίθρια εκπαίδευση (Outdoor education). Παίρνοντας έμπνευση και πολύτιμες γνώσεις από πρωτοπόρες και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και τους δημιουργούς τους, όπως τη Μοντεσσόρι, τον Φρενέ, τον Φρέιρε, τον Πεσταλότσι, τον Ντιούι και άλλους, δημιουργήσαμε το δικό μας πρωτότυπο παιδαγωγικό μοντέλο ECO, προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα και ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της δικής μας εποχής.

3. Ζωτικό ρόλο σε όλες μας τις δομες διαδραματιζει η υπαίθρια, βιωματικη εκπαιδευση με επίκεντρο το παιδι

Μια εκπαιδευμένη παιδαγωγική ομάδα με αγάπη για τα παιδιά αλλά και με όρεξη για νέους και καινοτόμους τρόπους εκπαίδευσης δημιουργεί αυθεντικά πλαίσια μάθησης, βασισμένα στη φιλοσοφία μας, αξιοποιώντας τις πολλαπλές δυνατότητες του χώρου μας και εστιάζοντας στις ανάγκες των ίδιων των παιδιών. Σε όλα τα τμήματά μας τα παιδιά ανακαλύπτουν τη γνώση αβίαστα, παίζοντας και χρησιμοποιώντας όλες τους τις αισθήσεις. Παράλληλα με την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών, στεκόμαστε δίπλα και στο ύψος των παιδιών για να ακούσουμε τι χρειάζονται, τις επιθυμίες, τα συναισθήματά τους. Επικεντρωνόμαστε στην έννοια της ισορροπίας στη ζωή προσπαθώντας να βοηθήσουμε να παιδιά να βρουν τα δικά τους νοήματα και τις πηγές χαράς τους. Σε όλα αυτά, παίζει καταλυτικό ρόλο η επαφή με το περιβάλλον και τη φύση στον υπαίθριο χώρο του σχολείου μας, όπου καθημερινά ανακαλύπτουμε τη μαγεία της κάθε ημέρας!

4. Σύγχρονες εγκαταστασεις 4.000 τμ.

Για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τη φιλοσοφία μας χρειαζόμασταν και τον κατάλληλο χώρο. Έτσι, επιλέξαμε το σχολείο μας να γεννηθεί σε ένα μέρος με πολύ υπαίθριο χώρο, όπου μπορούμε να έχουμε τον κήπο μας, να καλλιεργήσουμε τα λαχανικά μας, να παίξουμε ένα σωρό παιχνίδια στο γκαζόν και να οργανώσουμε περιβαλλοντικές περιπέτειες. Τα κιόσκια που έχουμε στήσει, οι μπασκέτες, η αμμοδόχος , η παιδική χαρά, ο τοίχος αναρρίχησης είναι μερικές από τις εκπλήξεις που συναντούν τα παιδιά στην αυλή μας. Ταυτόχρονα, το σχολείο μας είναι εφοδιασμένο με εξειδικευμένο εξοπλισμό, όπως στερεοσκόπιο, μικροσκόπιο, τηλεσκόπιο, φωτοτράπεζα, φωτογραφικές μηχανές, τρισδιάστατους εκτυπωτές, 3d pen, προτζέκτορες, εργαλεία ρομποτικής, πανιά aerial yoga και άλλα πολλά που συναρπάζουν τα παιδιά και τα βοηθούν στις καθημερινές τους ανακαλύψεις.

5. Εμπνευστής του σχολείου μας ένας δάσκαλος με πολλή αγάπη και μεράκι για αυτό που κάνει

Ο Γιώργος Κυριάκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ν. Ποτίδαια Χαλκιδικής. Από μικρός ήρθε σε επαφή με τις τέχνες στο καλλιτεχνικό εργαστήριο του πατέρα του, ο οποίος είναι ζωγράφος. Παράλληλα, η μεγάλη του αγάπη ήταν το ποδόσφαιρο και μεγαλώνοντας, ασχολήθηκε επαγγελματικά με αυτό, συμμετέχοντας σε κατηγορίες Α, Β και Γ εθνικής. Τα ερεθίσματα και τα βιώματα που είχε από παιδί τον ώθησαν στο να φοιτήσει και ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης. Ασχολήθηκε κατά τη διάρκεια της φοίτησής του αλλά και έπειτα, με έρευνες σε σχέση με την εναλλακτική διδασκαλία των φυσικών επιστημών αλλά και την υπαίθρια εκπαίδευση. Αφού εργάστηκε σε διάφορα τοπικά σχολεία και ΚΔΑΠ της Θεσσαλονίκης, πήρε την απόφαση να μην φύγει στο εξωτερικό ακολουθώντας μεταπτυχιακές σπουδές και δουλειά, αλλά να παραμείνει στην Ελλάδα και το 2018 να κάνει το σχολείο που ονειρευόταν: Το Eco School Μπλε Μέλισσα!