ΜΠΛΕ ΜΕΛΙΣΣΑ

Τι είναι το ECO SCHOOL Μπλε Μέλισσα

Υπαίθρια εκπαίδευση

Στη φιλοσοφία μας, βασικό ρόλο διαδραματίζει η Υπαίθρια εκπαίδευση (OutdoorEducation), ο τρίτος πυλώνας της φιλοσοφίας μας, που συμπληρώνει και ολοκληρώνει το όραμά μας. Το γοητευτικό στην υπαίθρια εκπαίδευση είναι η αίσθηση της ελευθερίας που νιώθουμε στη φύση, αλλά και οι ευκαιρίες μάθησης που προκύπτουν όταν ερχόμαστε σε επαφή μαζί της. Επιπλέον, γνωρίζοντας καλύτερα τη φύση, γνωρίζουμε καλυτέρα και τον εαυτό μας μέσα από αυτή.

 

Στο Eco School μαθαίνουμε πώς μπορούμε να απολαμβάνουμε και να αξιοποιούμε το υπαίθριο περιβάλλον εντάσσοντάς το μέσα στα εργαστήρια μας. Βγαίνουμε έξω, παρατηρούμε, αγγίζουμε, μυρίζουμε, και παράλληλα, χρησιμοποιούμε ό,τι μας προσφέρει η φύση, όπως καρπούς, φυτά, δέντρα, χώμα, κλαδιά. Αυτά που μας χαρίζει απλόχερα η φύση, μπορούν πέρα από την ευχαρίστηση που μας προκαλούν, να γίνουν πολύτιμα εργαλεία στα χέρια μας, για να κατασκευάσουμε, για παράδειγμα, μεγάλα περιβαλλοντικά πρότζεκτ, όπως χωμάτινα σπίτια, ηλιακά ρολόγια, νερόμυλους, μετεωρολογικούς σταθμούς, ηλιακούς φούρνους και άλλα πολλά.

 

Τα παιδιά χρειάζεται να ξεκινήσουν τη διαδικασία της μάθησης από τα πιο απλά και τα πιο βασικά. Δηλαδή, να κατανοήσουν καθημερινά φαινόμενα, προτού φτάσουν σε πιο σύνθετα. Όπως, για παράδειγμα, γιατί έχουμε εποχές, γιατί εμφανίζεται το ουράνιο τόξο, πώς γίνεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας, πώς εξηγείται ότι βλέπουμε τη στάθμη της θάλασσας να ανεβαίνει. Στόχος μας είναι, να εξηγήσουμε τον κόσμο γύρω μας, να εμπλακούμε ενεργά και να παίξουμε με/ σε αυτόν, αλλά και να διερευνήσουμε πρακτικές καθημερινές καταστάσεις. Τότε μόνο, θα είμαστε σε θέση να καταλάβουμε και την αξία του, και θα κινητοποιηθούμε για να τον φροντίζουμε και να τον προσέχουμε.

 

Επιπλέον, προσπαθούμε και ως οικολογικό σχολείο, να προβληματίσουμε και να προβληματιστούμε, όλοι μαζί, για την τωρινή κατάσταση του πλανήτη μας αλλά και να σκεφτούμε πώς μπορούμε να δράσουμε, ατομικά και συλλογικά, για να μπορέσουμε να σώσουμε το σπίτι μας, τη Γη μας. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητη η επαφή με τον υπαίθριο χώρο και η συμμετοχή σε δράσεις που πραγματοποιούνται σε αυτόν. Έτσι, προς αυτή την κατεύθυνση, διαμορφώσαμε τον υπαίθριο χώρο μας, έτσι ώστε, να μπορούμε να τον αξιοποιήσουμε όλο το χρόνο και με πολλούς διαφορετικούς τρόπους .

 

Όλα τα παραπάνω, επιχειρούνται, με βάση, το τρίπτυχο της βιωματικής εκπαίδευσης, της κριτικής παιδαγωγικής και της υπαίθριας εκπαίδευσης και στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, επιδιώκοντας, ταυτόχρονα, την ευχαρίστησή του.